alla ? dag

ok, man ska tydligen gå ut på alla hjärtans dag. detta visste jag inte, chockerande tänker ni. men så är det. drinkar kommer flygandes från höger och vänster. man känner sig helt enkelt som den enda kvinnan på planeten. man känner hur alla suktar efter just mig. är denna känslan inte underbar tänker ni då? nej är svaret. jag klarar mig bra på egen hand. jag köper gärna mina egna drinkar (ok inte fel att bli bjuden, missförstå mig inte här) och jag gillar att dansa med mina kompisar utan att känna ett flås i nacken. jag kände helt enkelt att jag var i ett hav av singlar som bara desperata och fulla ville ha någon hem ikväll för att känna sig någolunda lyckade kvällen till ära. men då frågar jag. ska det vara så? ska det behövas en hel dag för detta? njae, jag hade ju inte velat ha det så här varje gång. men helt allvarligt. flyger det runt testosteron överallt bara för att det råkar vara en speciell dag som kallas för alla hjärtans? jag tycker då inte det. helt sjukt vad folk är beroende av kommersiella ting.

men herregud, missförstå mig inte här heller. jag hade en sjukt rolig kväll. fylld med allt mellan himmel och jord. jag hade inte tråkigt en sekund. xoy var fullt. ok, inte när vi kom, men till slut. folk var fulla. tellus var fullt. bussen var full. det enda som inte var fullt var förfesten. en trivsam liten garhering bestående av mig jacob och fanny och en hel del melodifestival och en och annan liten småcrush på måns. antar att jag inte är ensam i den utmärkelsen. men detta var praktiskt taget kvällen och nu lutar det åt en sänggång. i like! plugga imon. i mindre like. på återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback